Závody za frontou

Plac po bývalém památníku nad Letné se v sobotu proměnil v místo závodu UCI Trials C1. O tom, že tato proměna nenastala sama od sebe by mohli nejlépe povyprávět kluci z ÚAMK Cyklo-trial klubu Střední Čechy, kteří nesli největší břímě příprav. Od povolovaček, kde si své užil hlavně David Kalaš, až po ty “montérkové”, kde ruku k dílu přiložili i lidé z dalších klubů a nelze je všechny jednotlivě vyjmenovat. Díky jim všem!

Každopádně v sobotu ráno byl závod připraven. Sekce kupodivu bez úhony přežily bohatý a bujarý noční život, který toto místo přitahuje a vábí jak feromon kůrovce. “Stalin” je mekka skejťáků a kolečka tu rachotí po dlažbě dlouho do noci se všemi průvodními vjemy rozptýlenými ve vzduchu. Přes den ale místo nabízí atraktivní kulisy streetové kultury s grafitty na zídkách a především úchvatnou vyhlídku na Prahu. A to je přesně ten důvod, proč bylo místo vybráno pro letošní MČR spolu s UCI C1. Jo, taky má Stalin spoustu nevýhod: autem se nedostanete až na místo a to ani za cenu porušení několika zákazů vjezdu (zvláště, když si zapomenete přehodit na autech povolenky). Střepy včera zametené se do rána objeví znovu. Není tu elektrická zásuvka, ale o to víc zde fouká vítr.

Stavba sekcí byla uzpůsobena těmto podmínkám. Betonová sekce z “lego” bloků OSBET byla postavena autem ještě dostupném místě na kraji Letenských sadů, stejně jako cívková sekce z materiálu PRAžské KABelovny. Nahoře na ploše pak byla MITAS sekce z fakt velkých pneumatik, sekce s nápisem PRAHA a sekce pro lepší orientaci nazývaná HAMERSKÁ podle svých stavitelů.

Specifikem akce byl přechod studené fronty. Zatímco ve čtvrtek teploty dosahovaly třicítek, v pátek spadly za doprovodu silného větru na patnáct stupňů. Na ježdění je asi lépe, když není vražedné vedro (a taková kosa jako tenkrát u Žorža v Ústí, kdy bylo osm nad nulou, dnes nebyla), na druhé straně bohužel počasí odradilo část diváků – množství lidí na Letné je teplotám přímo úměrné 🙁 Ale zase aspoň ty pneumatiky od Mitasu nebyly úplně jak žužu.

Pojďme konečně závodit!

Jo, konec článku “Jak se staví závody” (navíc, tomu já stejně moc nerozumím) a pojďme k soutěži samotné, která se konala v kategoriích elite 20″, elite 26″ a elite women pod pečlivým dohledem komisaře UCI Petera Fische. Tři kola kvalifikace proběhla ve svižném tempu přesto, že se jezdci na tratích potkávali se závodníky mládežnického mistrovství republiky (viz server www.youthgames.cz).

V kategorii elite women se závodilo jednostupňově bez finále a potěšující je vítězství české závodnice – Bětka Pečínková těsně (na počet jedniček) porazila Kristínu Sýkorovou (SVK). Třetí místo obsadila Erika Hlavatá (rovněž SVK), čtvrtá skončila Chatlotta Coen z Belgie. Ženská kategorie byla jediná, kterou během závodu zastihla jediná dešťová přeháňka dne – to je prostě zákon schválnosti.

V mužských kategoriích čekalo jezdce finálové kolo. Na 26″ kolech se do něj probojovali Herrmann Hannes (“to je jméno jako Mississippi – každé písmeno dvakrát”), Oliver Widman (oba GER), Marek Tryner (CZE) a András Végh (HUN). Marek bohužel musel ze závodu po kvalifikaci odstoupit kvůli naraženým žebrům (doufejme, že ne zlomeným jako rám kola Davida Herky, druhého jezdce, který závod nedokončil). Ve finále si pro vítězství dojel nejmladší z trojice, sedmnáctiletý Oliver Widmann. Druhý skončil Hannes, třetí András.

Na malých dvacítkách postupovala jen trojice závodníků a byli to Vašek Kolář (CZE), Thomas Pechhacker (AUT) a Samuel Hlavatý (SVK). Finále bylo velmi, ale opravdu velmi těsné. Nakonec vyhrál Vašek s 12 TB, druhý skončil Samko (rovněž 12 TB, ale žádná dvojka) a třetí se 13 TB Thomas.

Finále bylo skvělou tečkou za závodním dnem (a pro jezdce na stupních vítězů pak byly přijemnou tečkou prize-money ve všech 3 kategoriích). I přesto, že byla soutěž UCI C1 zkombinována s MČR mládeže, podařilo se udržet časový harmonogram na uzdě. Pro pořadatele je odměnou bezprostřední kladná odezva od jezdců – nejen těch, co se probojovali až na stupně vítězů.

Kompletní výsledky závodu najdete na stránce Výsledky (přímý link zde). Fotogalerie a další mediální výstupy budou následovat, jakmile budou zpracovány – a těště se, bude jich opravdu hodně.

Díky všem za účast a díky rozhodčím a také ještě jednou fakt velké díky stavěčům tratí.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *